پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205046
نکات تغذيه اي روزهاي امتحان
تاریخ انتشار : 1395/03/05 10:12:45
نمایش : 1578
يکي از مسائلي که خانواده‌هاي دانش آموزان بخصوص در دوران امتحانات با آن مواجه هستند نوع تغذيه است، حفظ آرامش و تغذيه مناسب دو فاکتور اساسي بسيار مؤثر بر نتيجه آزمون‌ها است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر مسعود چيني گرزاده، مدير انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز در گفت‌و‌گو با «ايران» نکاتي را  درارتباط با تغذيه دوران امتحانات مي‌گويد: به دليل فعاليت مغزي در دوران امتحانات بايد توجه بيشتري به تغذيه دانش آموزان شود، در اين دوران تنوع غذايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و بايد دقت شود که تمام گروه‌هاي غذايي در وعده‌هاي روزانه استفاده شود و از مصرف فست فودها در وعده‌هاي نابجا جلوگيري شود. بهتر است از انواع غذاهاي انرژي زا و آن دسته از موادي که سبب تقويت حافظه مي‌شود، بيشتر استفاده کرد.

به گفته او، غذاهايي مانند لبنيات بويژه شير و ماست و مکمل‌هاي غذايي مانند انواع مغزها و خشکبار در تقويت حافظه و بالارفتن کارکرد مغز بسيار مؤثر هستند، در صورت مصرف پنير در وعده‌هاي صبحانه حتماً پنير را با گردو به دانش آموز بدهيد، در اين دوران برخي از دانش آموزان براي بيدار ماندن در طول شب به مصرف نسکافه و قهوه و برخي قرص‌هاي انرژي زا روي مي‌آورند، خوب است بدانيد که هيچکدام از موادي که به آنها اشاره شد براي تغذيه مناسب نيستند به‌جاي آنها استراحت‌هاي بين روز بسيار کاربردي تر خواهد بود.

دکتر چيني گرزاده در ادامه با اشاره به اينکه متأسفانه چند سالي است دانش آموزان و دانشجويان بيشتر تمايل دارند در ساعات نيمه شب درس بخوانند، مي‌گويد: بهترين راه براي بالابردن کارايي مغز زودخوابيدن است زيرا صبح زود توانايي يادگيري نسبت به ديگر ساعات روز بيشتر است، آخرين وعده غذايي هم بايد سه ساعت قبل از خواب خورده شود، البته مديريت خانواده از زمان کودکي در زمينه ساعت خوردن وعده‌هاي غذايي و خواب بسيار کمک کننده است، در زمان امتحانات بايد براي ساعت تغذيه،  خواب و بيداري و همچنين استفاده از رسانه‌هاي مختلف از جمله تلويزيون، کامپيوتر و موبايل برنامه ريزي دقيق شده تا دانش آموز به حال خود رها نشود.

وي در خاتمه توصيه مي‌کند: خانواده‌ها بايد تلاش کنند تا محيطي آرام براي دانش آموز فراهم کنند و از ايجاد هرگونه تشنج در هر زمينه‌اي در محيط خانه جلوگيري کنند زيرا وجود تنش سبب اختلال در يادگيري افراد مي‌شود، اگر مي‌خواهيد فرزندانتان اين دوران را با موفقيت پشت سر بگذارند بايد به لحاظ روحي، رواني در اين دوران شرايط مناسبي فراهم کرده و به وعده‌هاي غذايي و نوع غذاي مصرفي در طول امتحانات آنها بيشتر توجه کنيد.

منبع:مشرق

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html